InterBox Internet staat voor servicegerichte oplossingen
 
 
   

7 januari 2019 - Vanaf vandaag wordt deze Facebook pagina niet meer gebruikt voor het sturen van meldingen over incidenten. In plaats daarvan is er een status website actief, waarop we veel sneller informatie kunnen geven bij problemen. Deze status website draait geheel onafhankelijk van ons eigen netwerk, zodat we ook bij grotere uitval u kunnen blijven informeren. Daarnaast kunt u zich via sms aanmelden voor updates. Bij een incident ontvangt u dan meldingen via sms van ons. Let wel, deze berichten kunnen 24 uur per dag toegezonden worden. Aanmelden is eenvoudig. Stuur een sms naar 09700-8101313 met als berichttekst UPDATES AAN gevolgd door uw volledige naam. U kunt deze updates op elk moment weer uitschakelen door een bericht te sturen naar 09700-8101313 met als berichttekst UPDATES UIT. En mocht u een incident waarnemen, zonder dat de status website daarvan melding maakt, stuur dan een bericht aan 09700-8101313. Gebruik dit alstublieft alleen in dringende gevallen, daar ook wij van onze (nacht)rust willen genieten.

 

2 januari 2019 - Onze leverancier van VoIP verbindingen blijkt eerder voor 21 december j.l. aangekondigde werkzaamheden verplaatst te hebben naar vannacht. Daardoor zal telefonie tussen 00:00 en 06:00 uur enkele keren enige tijd niet beschikbaar zijn.

 

12 december 2018 - Er is op dit moment een storing bij de leverancier van onze telefonie verbindingen. Deze storing speelt al meerdere keren vandaag. Tussen deze tijden zagen we de storing optreden: 00:01 - 00:27 01:16 - 01:23 02:07 - 02:08 02:12 - 02:13 02:19 - 02:20 08:44 - 08:46 11:50 - 11:57 12:44 - 12:46 13:10 - De laatste meldingen die wij van hen kregen is dat er een engineer op pad is gestuurd om het probleem op te lossen. En even later dat de engineer ter plaatse is en met z'n werkzaamheden begint, waarbij een langere downtime te verwachten is.

 

13 juli 2018 - Vanwege de vakantieperiode zijn we vanaf maandag 16 juli tot en met vrijdag 24 augustus 2018 telefonisch alleen bereikbaar tussen 08:45 en 15:00 uur.

 

18 juni 2018 - Rond 10:53 uur ging door nog onbekende oorzaak de core router down, waardoor alle diensten onbereikbaar waren. Inmiddels is e.e.a. weer hersteld.

 

8 juni 2018 - Er is momenteel een storing in het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport. De leverancier van de fibers is op de hoogte en werkt aan een oplossing.

 

18 januari 2018 - Eén van de antennes op ons dak is door de storm omgevallen. Daardoor hebben enkele klanten die dicht bij de Hoofdweg zitten geen verbinding. Zodra de wind het toelaat zullen we de antenne weer rechtop zetten. Excuses voor het ongemak.

 

21 december 2017 - In de periode tussen Kerst en Nieuwjaar zullen we telefonisch minder bereikbaar zijn. In elk geval zullen we op donderdag 28 december in de middag de telefoon niet opnemen. Natuurlijk kunt u ons wel via e-mail bereiken. We wensen iedereen fijne feestdagen en een voorspoedig 2018 toe.

 

11 december 2017 - Zojuist hadden we last van een spontane herstart van onze core router, waardoor de verbinding met het internet enkele minuten verbroken was. Onze excuses voor het ongemak.

 

22 september 2017 - In de nacht van donderdag 5 op vrijdag 6 oktober a.s. worden er werkzaamheden uitgevoerd door onze xDSL leverancier. Hierdoor kunnen xDSL verbindingen tussen 00:00 en 06:00 uur voor korte of langere tijd onderbroken zijn.

 

12 september 2017 - Rond 12:10 uur vond er een spontane reboot plaats van één van de switches in een stack van switches, waardoor sommige diensten enkele minuten niet bereikbaar waren. Excuses voor het ongemak.

 

21 augustus 2017 - In de nacht van maandag 21 op dinsdag 22 augustus zal onze leverancier van xDSL verbindingen spoedonderhoud uitvoeren. Daardoor kunnen deze verbindingen tussen 00:00 en 06:00 uur enige tijd verbroken zijn.

 

17 augustus 2017 - Er is momenteel een storing bij onze leverancier van xDSL verbindingen. Hierdoor zijn deze verbindingen verbroken. Een oplostijd is ons nog niet bekend.

 

14 juli 2017 - In verband met de vakantie periode is onze telefonische bereikbaarheid van maandag 17 juli tot en met vrijdag 18 augustus verkort. We zijn dan telefonisch bereikbaar van 08:45 tot 15:00 uur. Vanaf maandag 21 augustus zijn we weer telefonisch te bereiken van 08:45 tot 17:15 uur.

 

30 juni 2017 - Van maandag 3 tot en met woensdag 5 juli a.s. wordt preventief onderhoud gepleegd aan de UPS systemen in onze colocatie in Rotterdam. De UPS'en worden tijdens het onderhoud een voor een in bypass mode gezet. Omdat de UPS systemen in N+1 opstelling staan (er is altijd een UPS beschikbaar) is de kans op uitval van de stroomvoorziening minimaal.

 

29 juni 2017 - Aankomende nacht, van donderdag 29 juni op vrijdag 30 juni wordt door onze leverancier spoed onderhoud uitgevoerd aan de koppeling met het telefonie netwerk. Daardoor is het tussen 23:59 en 02:00 uur meerdere malen gedurende enkele minuten niet mogelijk te bellen of gebeld te worden.

 

19 juni 2017 - In de nacht van zondag 25 op maandag 26 juni a.s. wordt tussen 02:30 en 03:00 uur onderhoud uitgevoerd aan het transactie platform van onze leverancier van PIN verbindingen. Hierdoor is het in de genoemde periode niet mogelijk PIN betalingen uit te voeren.

 

16 juni 2017 - In de nacht van donderdag 6 op vrijdag 7 juli a.s. worden door de leverancier van onze xDSL verbindingen werkzaamheden uitgevoerd. Hierdoor zal tussen 00:00 en 03:00 uur de verbinding voor kortere of langere tijd verbroken zijn. Mogelijk moet u na die tijd het modem opnieuw opstarten om de verbinding weer op te bouwen.

 

21 mei 2017 - Door een defecte switch zijn diverse verbindingen op het Capelle Trade Center en Capelle XS op dit moment verbroken. Naar verwachting zal rond 04:15 uur de storing verholpen zijn.

 

19 mei 2017 - In de nacht van donderdag 25 op vrijdag 26 mei a.s. worden er tussen 00:00 en 02:00 uur werkzaamheden uitgevoerd door onze leverancier van xDSL verbindingen. Hierdoor zullen de xDSL verbindingen gedurrende maximaal 20 minuten onderbroken zijn. Mogelijk is het noodzakelijk het modem te herstarten om de verbinding opnieuw op te bouwen.

 

24 maart 2017 - In de nacht van donderdag 6 op vrijdag 7 april a.s. zullen er tussen 00:00 en 04:00 uur werkzaamheden worden uitgevoerd aan onze interconnectie met het KPN xDSL netwerk. Hierdoor zullen de xDSL verbindingen voor korte of langere tijd geen verbinding met het Internet hebben.

 

14 maart 2017 - Zojuist zijn we met 10 gbps bandbreedte gekoppeld aan de DF-IX (www.df-ix.net), waardoor we vooral IPv6 verkeer via kortere routes kunnen afleveren, maar ook een flink aantal IPv4 bestemmingen is daardoor sneller te bereiken.

 

7 maart 2017 - Morgen, woensdag 8 maart zal het jaarlijks preventief onderhoud aan de backup koelinstallatie worden uitgevoerd. Hiervan wordt geen hinder verwacht. Op dinsdag 14 maart zal groot preventief onderhoud aan de primaire koelinstallatie worden uitgevoerd, waarbij we enkele uren met de backup zullen koelen. Hierdoor zal de temperatuur in de colocatie in Capelle aan den IJssel mogelijk iets oplopen.

 

22 februari 2017 - Op woensdagavond 22 februari rond 23:00 uur vinden er werkzaamheden plaats in ons netwerk. Daardoor zal de verbinding met het Internet enkele keren kort verbroken worden.

 

14 februari 2017 - Op woensdagavond 15 februari rond 23:00 uur vinden er werkzaamheden plaats in ons netwerk. Daardoor zal de verbinding met het Internet enkele keren kort verbroken worden.

 

8 februari 2017 - Vanavond na 23:00 uur vinden er werkzaamheden plaats in ons netwerk. Daardoor zal de verbinding met het Internet enkele keren kort verbroken worden.

 

7 februari 2017 - Door een storing was het het enige tijd niet mogelijk mail met het POP protocol op te halen. IMAP werkte wel en het probleem is inmiddels opgelost.

 

5 februari 2017 - Rond 20:15 uur was er een korte storing in de verbinding met het Internet. Naar de exacte oorzaak wordt nog gezocht.

 

16 januari 2017 - Vandaag zijn we aangesloten op de hagelnieuwe Rotterdam The Hague Internet Exchange. https://twitter.com/nl_ix/status/821031767083728896

 

12 januari 2017 - Inmiddels werkt telefonie weer, maar we hebben nog geen melding van de leverancier ontvangen dat de problemen definitief opgelost zijn. Uitval blijft dus helaas nog mogelijk.

 

12 januari 2017 - Helaas blijken de telefonieproblemen bij onze leverancier nog niet voorbij. Zojuist is de koppeling weer uitgevallen.

 

12 januari 2017 - Tussen ongeveer 09:10 en 09:44 uur is er een storing bij onze leverancier geweest, waardoor er geen telefoongesprekken binnen kwamen of naar buiten konden worden opgezet.

 

20 september 2016 - Er is op dit moment een storing in onze core router, waardoor geen verbinding met het internet mogelijk is. Naar verwachting is het binnen enkele minuten verholpen.

 

20 september 2016 - De werkzaamheden die afgelopen nacht zouden worden uitgevoerd aan het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport zijn verplaatst. Ze vinden nu plaats de aankomende nacht van dinsdag 20 op woensdag 21 september tussen 00:00 en 04:00 uur. Hierdoor kunnen verbindingen en diensten daar enige tijd niet beschikbaar zijn.

 

15 september 2016 - In de nacht van maandag 19 op dinsdag 20 september a.s. zullen tussen 23:00 en 05:00 uur werkzaamheden uitgevoerd worden aan het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport. Hierdoor kunnen verbindingen en diensten daar enige tijd niet beschikbaar zijn.

 

24 augustus 2016 - Door een storing in de stroomvoorziening is een deel van onze diensten sinds ongeveer 00:30 uur niet beschikbaar. We werken aan de oplossing.

 

13 juni 2016 - Morgen worden er tussen 07:00 en 17:00 uur geplande werkzaamheden uitgevoerd aan de stroomvoorziening in de colocatie in Capelle aan den IJssel. Daardoor zullen we enige tijd op noodstroom (aggregaat) draaien. De A voeding (zonder UPS) zal daardoor enkele malen korte tijd onderbroken worden. Op de B voeding (met UPS) zullen deze onderbrekingen opgevangen worden door de UPS. Deze werkzaamheden zijn noodzakelijk om binnenkort de nieuwe grotere UPS in te kunnen zetten.

 

8 juni 2016 - Er is op dit moment een storing in onze core router, waardoor geen verbinding met het Internet beschikbaar is.

 

25 mei 2016 - Rond 08:20 uur trad er een korte storing op in de POP van het M4H terrein, waardoor de glasvezel verbindingen daar enkele minuten niet beschikbaar waren.

 

5 april 2016 - Gisteren zijn rond 16:00 uur zonder aankondiging zeer urgente werkzaamheden uitgevoerd aan de energie voorziening van de A-feed van de colocatie in Capelle aan den IJssel. De impact bleef beperkt.

 

18 maart 2016 - Op dit moment zijn er problemen met het verwerken van email. We zijn in onderzoek naar de oorzaak.

 

14 maart 2016 - In de nachten van maandag 21 op dinsdag 22 maart en dinsdag 29 op woensdag 30 maart a.s. worden tussen 00:00 en 04:00 uur werkzaamheden uitgevoerd aan het xDSL netwerk. Hierdoor zullen sommige verbindingen enige tijd wegvallen. In een enkel geval zal het nodig zijn het modem even uit en weer aan te zetten om de verbinding te herstellen.

 

11 maart 2016 - Rond 08:22 uur reboot onze core router spontaan, waardoor de verbinding met het Internet weg viel. Omstreeks 08:26 uur was de router weer op en kwamen de verbindingen weer terug online.

 

10 maart 2016 - Rond 23:40 uur trad er een stroomstoring op een deel van de racks op. Omstreeks 00:10 uur was de stroomvoorziening hersteld. Er is geen downtime geweest op diensten van InterBox Internet.

 

18 februari 2016 - In de nacht van zondag 21 op maandag 22 februari a.s. wordt door KPN onderhoud uitgevoerd aan het xDSL netwerk. Daardoor zullen verbindingen die nog van de oude ADSL1 techniek gebruik maken enige tijd verbroken zijn.

 

15 februari 2016 - Vanwege een grote hoeveelheid verkeer op ons netwerk, is er sinds ongeveer 08:00 vanochtend een grote vertraging van en naar het internet. We zijn op zoek naar een oplossing om dit verkeer te beperken. Het heeft onze hoogste prioriteit.

 

21 januari 2016 - Er is op dit moment een storing op het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport. De oorzaak is nog niet bij ons bekend. We hebben de leverancier gevraagd om een update.

 

21 januari 2016 - De storing op het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport is opgelost. Een oorzaak hebben we nog niet gemeld gekregen.

 

18 januari 2016 - Vanmorgen rond 05:30 uur begon ons storage platform problemen te krijgen, waardoor diensten langzaam maar zeker minder goed toegankelijk werden. Deze problemen werden steeds ernstiger, waardoor rond 08:30 uur vrijwel geen enkele dienst meer functioneerde. Rond 09:55 uur is de vermoedelijke oorzaak van de storing gevonden. Onze excuses voor het ongemak.

 

6 januari 2016 - Vanavond rond 23:00 uur wordt een van de lasers die gebruikt worden op de verbinding tussen Rotterdam en Capelle vervangen. Er wordt geen impact verwacht.

 

29 december 2015 - In de nachten van maandag 4 op dinsdag 5 januari, dinsdag 5 januari op woensdag 6 januari en donderdag 7 op vrijdag 8 januari a.s. worden door de leverancier van onze DSL verbindingen werkzaamheden uitgevoerd. Hierdoor kan de verbinding tussen 00:00 en 06:00 uur gedurende maximaal 20 minuten verbroken worden. Mogelijk is zelfs een herstart van het modem nodig om de verbinding te herstellen.

 

17 december 2015 - De werkzaamheden in Datacenter Rotterdam, die al eerder van maandag 14 december naar vandaag waren verplaatst, zijn uitgelopen. Daardoor wordt het schakelen naar de transformator van de B-voeding nog niet uitgevoerd. Hierdoor kan ook de geplande ingebruikname van de UPS op maandag 21 december geen doorgang hebben. Beide werkzaamheden zullen nu op donderdag 14 januari 2016 tussen 06:00 en 14:00 uur plaatsvinden.

 

7 december 2015 - Datacenter Rotterdam, waar onze verbindingen met het Internet naar toe lopen en kleine hoeveelheid apparatuur staat, zal in de periode van 10 t/m 21 december werkzaamheden uitvoeren aan de stroomvoorziening. In het datacenter wordt ook de tweede voeding (de B-voeding) voorzien van een UPS, waardoor bij uitval van de spanning op onze systemen gewoon beschikbaar blijft. Een noodstroom aggregaat was al aanwezig, maar bij uitval van de stroom moet deze eerst gestart worden, waardoor er op de B-voeding gedurende ongeveer 30 tot 60 seconden geen spanning staat. Dat gat gaat door de UPS opgevangen worden. Op donderdag 10 december tussen 09:30 en 10:30 uur wordt, zonder onderbreking, op de noodstroom aggregaat overgeschakeld. Daarna wordt de transformator van de B-voeding uitgeschakeld en de voeding overgenomen door de transformator van de A-voeding. Op maandag 14 december tussen 09:30 en 10:30 uur wordt de transformator van de B-voeding weer ingeschakeld. En op maandag 21 december tussen 09:00 en 12:00 uur wordt ook de UPS op B-voeding ingeschakeld, waarna beide voedingen voorzien zijn van een eigen UPS, noodstroom aggregaat en transformator. Datacenter Rotterdam geeft de werkzaamheden de kwalificatie een licht verhoogd risico. Doordat vrijwel al onze apparatuur van dubbele voedingen is voorzien, is de daadwerkelijke kans op uitval daarmee minimaal.

 

2 december 2015 - En de nacht van dinsdag 15 op woensdag 16 december a.s. wordt tussen 00:00 en 04:00 uur ook de andere router van onze transit leverancier vervangen. Onze transit verbinding is dubbel uitgevoerd, maar de kans bestaat dat verkeer naar het Internet andere of langere routes moet afleggen, waardoor zaken trager reageren.

 

26 november 2015 - In de nacht van dinsdag 8 op woensdag 9 december a.s. wordt tussen 00:00 en 04:00 uur door onze transit leverancier een van hun routers vervangen. Onze transit verbinding is dubbel uitgevoerd, maar de kans bestaat dat verkeer naar het Internet andere of langere routes moet afleggen, waardoor zaken trager reageren.

 

25 november 2015 - De werkzaamheden die voor de nacht van zondag 29 op maandag 30 november zijn aangekondigd zullen ook in de nachten tussen maandag 30 november en donderdag 3 december plaatsvinden. Ook dan weer tussen 00:00 en 06:00 uur met een maximale onderbreking van 20 minuten.

 

24 november 2015 - In de nacht van zondag 29 op maandag 30 november a.s. zullen er door een leverancier werkzaamheden verricht worden aan het xDSL netwerk. Hierdoor kunnen verbindingen tussen 00:00 en 06:00 uur gedurende ongeveer 20 minuten verbroken zijn.

 

26 oktober 2015 - Kort na 12:41 uur is onze core router spontaan opnieuw opgestart, waardoor geen verbinding met het Internet meer mogelijk was. De oorzaak wordt nog onderzocht.

 

16 oktober 2015 - Vanaf nu is het mogelijk om uw webmail toegang extra te beveiligen met twee staps verificatie. Extra veilig als u webmail bijvoorbeeld op verschillende plekken op de wereld of via openbare computers gebruikt. De uitleg staat op https://www.box.nl/NL/tweestaps/

 

14 oktober 2015 - In de nacht van dinsdag 27 op woensdag 28 oktober a.s. worden er software updates uitgevoerd aan routers van een van onze transit leveranciers. Daardoor kan het Internet tussen 01:00 en 01:30 uur gedurende enkele minuten minder goed bereikbaar zijn.

 

13 oktober 2015 - Gisteren zijn we gekoppeld aan de glasvezel netwerken van Fore Freedom. Hierdoor kunnen wij op deze glasvezel netwerken diensten leveren. De eerste aansluitingen zullen gerealiseerd worden op de bedrijventerrein van Capelle XL en het Rotterdamse Merwe-Vierhavens (M4H). Maar we kunnen leveren op alle netwerken van Fore Freedom in bijvoorbeeld Weert, Oss, Nieuw Vennep, Rotterdam en Rhoon.

 

30 september 2015 - Sommige klanten weten zelfs onze koffie op waarde te schatten :)

 

30 september 2015 - Vandaag is de opdracht gegeven om een extra dark fiber aan te leggen tussen onze colocatie in Capelle aan den IJssel en Rotterdam. Het traject dat deze fiber volgt is anders dan de bestaande verbinding, waardoor het risico op uitval kleiner wordt. Naar verwachting zal deze verbinding in november operationeel zijn.

 

18 september 2015 - In de nacht van zaterdag 19 op zondag 20 september a.s. worden er tussen 02:00 en 03:00 uur onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd aan het glasvezel netwerk op Rotterdam The Hague Airport. Daardoor kunnen verbindingen korte tijd onderbroken zijn.

 

15 september 2015 - Onze DNS servers en administratieve systemen ondersteunen vanaf nu ook DNSSEC. DNSSEC is een cryptografische beveiliging voor het DNS protocol. Inmiddels zijn enkele tientallen domeinnamen voorzien van DNSSEC ondersteuning en binnenkort volgen alle via ons vastgelegde domeinnamen dat voorbeeld. Meer informatie over DNSSEC op http://www.dnssec.nl/wat-is-dnssec/overzicht.html

 

27 augustus 2015 - Vanavond omstreeks 20:30 uur zal er spoedonderhoud worden uitgevoerd aan een van onze switches, waarvoor een herstart noodzakelijk is. Hierdoor zullen enkele verbindingen gedurende een enkele minuut wegvallen.

 

25 augustus 2015 - In de nacht van dinsdag 25 op woensdag 26 augustus vinden er werkzaamheden plaats bij een leverancier van een van onze verbindingen met het internet. Daardoor zal er tussen 01:00 en 01:30 uur gedurende ongeveer 10 minuten een slechtere verbinding met het internet zijn.

 

21 juli 2015 - In de nacht van donderdag 23 op vrijdag 24 juli a.s. worden er tussen 00:00 en 04:00 uur werkzaamheden uitgevoerd door onze leverancier van xDSL verbindingen. Hierdoor kunnen xDSL verbindingen mogelijk enkele minuten niet beschikbaar zijn.

 

2 juli 2015 - Vanavond, donderdag 2 juli worden er tussen 23:00 en 01:00 uur werkzaamheden verricht aan onze netwerk infrastructuur. Hierdoor kunnen sommige verbindingen gedurende enkele ogenblikken verbroken zijn.

 

26 juni 2015 - In de avond en nacht van maandag 29 op dinsdag 30 juni a.s. worden werkzaamheden verricht aan ons netwerk en core router. Hierdoor zullen diverse verbindingen tussen 23:00 en 02:00 uur enkele malen voor korte tijd onderbroken worden.

 

27 mei 2015 - In de nachten van dinsdag 2 t/m vrijdag 6 juni 2015 zal de leverancier van xDSL verbindingen tussen 00:00 en 04:00 uur werkzaamheden uitvoeren aan hun infrastructuur. Hierdoor kunnen xDSL verbindingen gedurende enkele minuten onderbroken zijn.

 

27 mei 2015 - In de nacht van dinsdag 2 juni 2015 worden er tussen 00:00 en 04:00 uur werkzaamheden uitgevoerd aan de VoIP dienst. Hierdoor zal het circa 15 minuten niet mogelijk zijn te bellen of gebeld te worden.

 

20 mei 2015 - In de vroege ochtend van vrijdag 22 mei a.s. zullen xDSL verbindingen worden overgezet op een nieuw platform dat gebruik maakt van VRF (virtual routing and forwarding). Hierdoor zal de verbinding kort verbroken zijn. In een enkel geval is het mogelijk nodig het modem even uit en weer aan te zetten. Een van de nieuwe mogelijkheden is gebruik van IPv6 op xDSL verbindingen. Op verzoek wordt die optie kostenloos ingeschakeld.

 

25 april 2015 - Sinds ongeveer 17:00 uur is er sprake van een verstoring op verschillende KPN verbindingen, dit kan zowel xDSL als FttH zijn. De oorzaak is nog niet bekend en wordt nu onderzocht.

 

25 april 2015 - We zijn in overleg met KPN, er lijkt sprake te zijn van hoge packetloss en klapperende verbindingen. We zien ook van andere KPN klanten, maar er is nog geen oorzaak bekend.

 

25 april 2015 - KPN geeft aan errors te zien op een lijnkaart. Deze wordt binnen 15 minuten gereset om te kijken of dat het probleem verhelpt.

 

20 maart 2015 - Het eerste schakelmoment gaat nog even op zich laten wachten. Er worden eerst nog wat andere werkzaamheden gedaan om de tijdsduur van draaien op noodstroom zo kort mogelijk te houden.

 

20 maart 2015 - En we draaien nu op de noodstroom voorziening. Van het omschakelen was niets merkbaar.

 

20 maart 2015 - De laatste voorbereidingen zijn afgerond. Over ongeveer een half uur wordt op noodstroom geschakeld.

 

20 maart 2015 - En over enkele minuten gaan we weer terug naar netstroom.

 

20 maart 2015 - De werkzaamheden aan de stroomvoorziening zijn afgerond. Er waren geen onderbrekingen en we draaien nu op de nieuwe aansluiting.

 

19 maart 2015 - Op vrijdag 20 januari 2015 wordt de netspanning in de colocatie in Capelle aan den IJssel overgezet naar een grotere aansluiting. Daardoor ontstaat er weer voldoende capaciteit voor verdere groei van onze colocatie diensten. Op die dag zullen er twee schakel momenten zijn, waar tussen we op noodstroom werken. De verwachting is dat het eerste schakel moment rond 08:00 uur plaats zal vinden. En het volgende circa drie uur later. We hebben in de afgelopen weken allerlei voorbereidingen getroffen om deze omzetting gecontroleerd te laten verlopen.

 

15 januari 2015 - Door een defect geraakte switch is zojuist de verbinding naar Capelle enkele ogenblikken verbroken geweest. De klanten aan deze switch worden nu over gezet naar een andere switch.

 

12 december 2014 - In de nacht van vrijdag 12 op zaterdag 13 december zullen er tussen 00:00 en 02:00 uur werkzaamheden worden uitgevoerd aan ons netwerk. Daardoor zullen diverse verbindingen enkele keren onderbroken zijn. De verwachting is dat deze onderbreking een enkele seconde zullen duren.

 

27 november 2014 - In de vroege ochtend van dinsdag 2 december 2014 worden er tussen 05:30 en 06:30 uur werkzaamheden uitgevoerd aan ons netwerk. Daardoor zullen diverse verbindingen enkele keren onderbroken zijn. De verwachting is dat deze onderbreking een enkele seconde zullen duren.

 

16 oktober 2014 - Er is op dit moment een storing in een van de access switches in Capelle. We werken aan een oplossing.

 

25 september 2014 - In de nacht van vrijdag 26 op zaterdag 27 september a.s. zullen er tussen 00:00 en 00:30 uur opnieuw werkzaamheden plaatsvinden aan onze core router. Ook nu zal de verbinding met het Internet in die periode wegvallen.

 

18 september 2014 - In de nacht van vrijdag 19 op zaterdag 20 september zullen er tussen 00:00 en 03:00 uur werkzaamheden plaats vinden aan onze core router. Hierdoor zal de verbinding met het internet enkele malen onderbroken zijn.

 

6 september 2014 - Vannacht rond 00:02 uur viel een van de UPS'sen in onze colocatie in Capelle aan den IJssel die de A voeding van energie voorziet uit. Daardoor ging ook de hoofdzekering van het energienet uit. De UPS op de B voeding bleef echter energie leveren en de noodstroomaggregaat deed zijn werk. Rond 00:40 werd het energienet weer bijgeschakeld. En rond 01:35 werden een voor een in de racks de A voedingen weer ingeschakeld. Systemen met dubbele voedingen en degene aan de B voeding hebben daardoor geen uitval gehad. Inmiddels is alles weer beschikbaar.

 

5 augustus 2014 - Het probleem met de traagheid is afgelopen nacht rond 00:30 uur opgelost.

 

4 augustus 2014 - Op dit moment is er naast traagheid ook sprake van korte of langere complete uitval van verbindingen met het Internet. We zijn ter plekke om de problemen te verhelpen.

 

3 augustus 2014 - Op dit moment is ons netwerk heel traag, we zijn op zoek naar de oplossing.

 

3 augustus 2014 - De oorzaak is gevonden in een defect glasvezel kabeltje. De snelheid is nu weer zoals het hoort te zijn. Excuses voor het ongemak.

 

7 juli 2014 - Vanavond, 7 juli, heeft zich tussen ongeveer 22:55 en 00:10 uur een storing voor gedaan op een deel van onze servers. Inmiddels functioneert alles weer normaal.

 

26 juni 2014 - Onze nieuwste schotel voor een 100/100 Mbps straal verbinding staat zojuist stralend te stralen op ons dak. Hier maken we een aantal mensen blij mee.

 

22 februari 2014 - Door een grootschalige hackpoging gisteravond is het bellen met VoIP op dit moment niet mogelijk. We proberen e.e.a. zo snel mogelijk weer te herstellen.

 

22 februari 2014 - Het telefonie platform is weer stabiel en volledig operationeel.

 

17 februari 2014 - In de nacht van woensdag 19 op donderdag 20 februari worden er door een leverancier tussen 00:00 en 06:00 uur werkzaamheden verricht aan het DSL netwerk. Hierdoor kunnen sommige verbindingen gedurende enige tijd verbreken. De downtime zal afhankelijk van de situatie tussen enkele minuten en twee uur zijn.

 

10 februari 2014 - In de nacht van dinsdag 18 op woensdag 19 februari a.s. worden er werkzaamheden verricht door onze leverancier van transit verbindingen. Hierdoor zal een deel van het Internet tussen 00:00 en 06:00 uur moeilijker of zelfs niet bereikbaar zijn.

 

5 februari 2014 - Het packet loss probleem op de DSL interconnectie is opgelost.

 

5 februari 2014 - Op dit moment is er packet loss op onze interconnectie met het DSL netwerk, waardoor het opvragen van websites en andere diensten vanaf DSL verbindingen soms traag of onmogelijk is. Onze leverancier meldt dat er een aanval op hun netwerk plaats heeft, waarvoor nu de oplossing wordt gezocht. Er is geen eindtijd bekend.

 

28 januari 2014 - De storing met VoIP telefonie is verholpen.

 

28 januari 2014 - Door packet loss bij onze leverancier zijn er op dit moment regelmatig haperende VoIP gesprekken. Zij onderzoeken het probleem momenteel.

 

10 januari 2014 - Door nog onbekende oorzaak zijn de VoIP diensten minder goed bereikbaar. Daarnaast is de belasting van ons storage systeem momenteel erg hoog, waardoor allerlei diensten trager kunnen reageren. We zoeken naar de oorzaak/oplossing.

 

10 januari 2014 - VoIP is weer beschikbaar via het backup platform, zodra de stabiliteit van het normale platform weer gegarandeerd is zullen we weer terugschakelen, waardoor er opnieuw een korte downtime zal zijn.

 

10 januari 2014 - En zojuist is de telefonie weer terug gegaan naar het normale platform.

 

17 december 2013 - Fijn om te weten dat de Stichting Belbus Krimpen aan den IJssel blij is met onze dienstverlening, zie http://www.belbus-krimpen.nl/

 

16 december 2013 - Op maandag 23, dinsdag 24 en vrijdag 27 december a.s. is de telefonische helpdesk van InterBox Internet gesloten. Via email wordt wel ondersteuning geboden. Tijdens de Kerstdagen zelf zijn we ook via email verminderd bereikbaar.

 

5 december 2013 - Vanmorgen worden de laatste xDSL verbindingen omgezet van het ATM netwerk naar een Ethernet verbinding. Gebruikers van deze verbindingen zullen waarschijnlijk een korte onderbreking (een enkele seconde) in het verkeer ondervinden.

 

21 november 2013 - En ook in de nacht van dinsdag 3 op woensdag 4 december a.s. worden er werkzaamheden uitgevoerd aan onze DSL interconnectie. Deze werkzaamheden vinden plaats tussen 00:00 en 07:00 uur. Hierdoor kunnen DSL klanten korte of langere tijd geen verbinding maken met het Internet.

 

21 november 2013 - In de nacht van maandag 2 op dinsdag 3 december a.s. worden tussen 00:00 en 01:00 uur werkzaamheden uitgevoerd aan onze DSL interconnectie. Hierdoor kunnen DSL lijnen enkele ogenblikken geen verbinding met het Internet hebben.

 

20 september 2013 - In de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 september a.s. wordt er tussen 00:00 en 05:00 uur onderhoud uitgevoerd aan het telefonie platform. Hierdoor kan er in die periode gedurende ongeveer een uur niet gebeld worden. Dat geldt voor in- en uitgaande gesprekken.

 

6 september 2013 - Vanmiddag tussen 17:00 en 17:30 uur zal webmail.box.nl gedurende enkele minuten niet beschikbaar zijn vanwege werkzaamheden.

 

5 september 2013 - Door een storing in de POP3 server is het enkele uren voor sommige gebruikers niet mogelijk geweest mail op te halen. Er is geen mail verloren gegaan en inmiddels werkt het weer.

 

4 september 2013 - De laatste tijd onderscheppen onze spam filters zo'n 250.000 berichten per dag. Gisteren ineens meer dan 1,2 miljoen. Hopelijk geen nieuwe trend.

 

28 juli 2013 - Inmiddels is de storing op het storage platform verholpen en alle diensten zijn al weer enige tijd beschikbaar.

 

28 juli 2013 - Er is op dit moment een storing in ons storage systeem, waardoor sommige diensten minder of niet bereikbaar zijn. We zoeken naar de oorzaak.

 

20 juni 2013 - Op dit moment is er een storing bij onze telefonie leverancier, waardoor telefoneren met VoIP op dit moment niet mogelijk is.

 

20 juni 2013 - VoIP telefonie werkt weer, maar er is nog geen daadwerkelijke afmelding van de storing door de leverancier gekomen.

 

13 juni 2013 - Altijd leuk als een gelukkige klant iets lekkers laat bezorgen.

 

13 juni 2013 - De koeling in de colocatie is uitgevallen, waardoor de temperatuur flink is opgelopen. Inmiddels is het koelsysteem weer actief, waardoor de temperatuur snel weer zal dalen.

 

17 april 2013 - Er was zojuist een korte dip in de stroomvoorziening, maar de UPS ving het op de B feed netjes op. De A feed is hooguit een seconde weg geweest. Zo te zien lag de oorzaak in een stroomstoring in Capelle Fascinatio.

 

15 april 2013 - Servers voor een klant worden voorzien van de benodigde software.

 

9 april 2013 - De voor afgelopen nacht geplande upgrade van onze interconnectie naar het DSL netwerk is op het laatste moment niet uitgevoerd. Er bleek bij de leverancier een technisch probleem, waarvoor nu een oplossing gezocht wordt. We zullen binnenkort een nieuw moment waarop de wijziging alsnog wordt uitgevoerd bekend maken.

 

29 maart 2013 - Aanstaande maandag (tweede Paasdag) zijn we telefonisch niet bereikbaar. We wensen iedereen fijne Paasdagen.

 

27 maart 2013 - In de nacht van maandag 8 op dinsdag 9 april a.s. wordt tussen 04:30 en 06:30 uur een nieuwe, snellere, interconnectie naar het DSL netwerk operationeel gemaakt. Daardoor zullen alle DSL verbindingen in die periode enkele minuten uitvallen.

 

27 maart 2013 - Zoals eerder aangekondigd zijn er vannacht tussen 00:00 en 06:00 uur werkzaamheden aan onze glasvezel verbinding naar Capelle aan den IJssel. Hierdoor zal een deel van de diensten gedurende korte of langere tijd niet beschikbaar zijn.

 

21 maart 2013 - De core router is weer stabiel. De exacte oorzaak is nog niet bekend en wordt verder onderzocht.

 

21 maart 2013 - Door nog onbekende oorzaak heeft onze core router op dit moment veel moeite verkeer te verwerken. Onze excuses voor het ongemak.

 

13 maart 2013 - Vanmorgen rond 08:38 uur hadden we voor de eerste keer baat bij de wijziging van een deel van het netwerk naar MLPS. Rond die tijd viel een van de glasvezelverbindingen -door nog onbekende oorzaak- uit, waarna het verkeer binnen 20 seconden over de andere werd gerouteerd. Hierdoor heeft u mogelijk een korte onderbreking in het verkeer gezien.

 

8 maart 2013 - In verband met de uitbreiding en groei van het DSL netwerk zal er in de nacht van maandag 18 op dinsdag 19 maart tussen 00:00 en 07:00 uur onderhoud gepleegd worden. Door het onderhoud zal de capaciteit en de redundantie van het netwerk verder worden uitgebreid. Voor de meeste DSL verbindingen zal er een onderbreking zijn van 60 minuten. De sessies zullen opnieuw moeten worden opgebouwd, dit zal in de meeste gevallen automatisch gaan. Het kan in een enkel geval voorkomen dat het nodig is het modem handmatig te herstarten.

 

6 maart 2013 - Het spoedonderhoud aan de core router afgerond. De totale downtime was ca. 4 minuten.

 

5 maart 2013 - In de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 maart zal er tussen 00:00 en 04:00 uur onderhoud gepleegd worden aan het DSL netwerk. Gedurende het onderhoud zal de verbinding enkele seconden verbroken worden. Het kan in sommige gevallen voorkomen dat het noodzakelijk is om het modem te herstarten voor de verbinding terug komt.

 

5 maart 2013 - Aankomende nacht (van dinsdag 5 op woensdag 6 maart) wordt er spoedonderhoud uitgevoerd aan onze core router. Daardoor zal de verbinding met het internet tussen 05:30 en 06:30 uur gedurende enkele minuten verbroken zijn.

 

21 februari 2013 - In de nacht van woensdag 27 op donderdag 28 maart a.s. worden tussen 00:00 en 06:00 uur werkzaamheden uitgevoerd aan onze glasvezel verbinding naar Capelle aan den IJssel. Hierdoor zal een deel van de diensten gedurende korte of langere tijd niet beschikbaar zijn.

 

18 februari 2013 - Vandaag is de opdracht gegeven om onze interconnectie met het KPN DSL netwerk tien maal meer bandbreedte te geven. Hiermee kunnen we de groei van de hoeveelheid DSL verbindingen en het daarbij behorende verkeer weer een tijd goed opvangen.

 

30 januari 2013 - In de nacht van woensdag 30 op donderdag 31 januari worden er werkzaamheden verricht aan een van onze core switches. Hierdoor zal ergens tussen 05:00 en 06:00 uur de verbinding met het Internet gedurende enkele minuten verbroken zijn.

 

30 januari 2013 - In de nacht van dinsdag 5 op woensdag 6 februari a.s. tussen 02:00 en 03:00 uur worden door een leverancier werkzaamheden uitgevoerd. Hierdoor zal een groot deel van de verbindingen met het Internet enkele minuten verbroken zijn.

 

28 januari 2013 - De werkzaamheden aan de UPS zijn inmiddels afgerond.

 

24 januari 2013 - In de nacht van dinsdag 29 op woensdag 30 januari a.s. tussen 02:00 en 06:00 uur wordt een deel van onze verbindingen overgezet naar MPLS, waardoor meer redundantie zal ontstaan. Hierdoor zullen de koppeling met ondermeer de Amsterdam Internet Exchange hooguit enkele minuten verbroken zijn. Voor meer technische uitleg over MPLS zie http://en.wikipedia.org/wiki/Multiprotocol_Label_Switching.

 

23 januari 2013 - Alle verbindingen zijn terug. Vooralsnog is onduidelijk wat de oorzaak van de storing was. In de ochtend zullen we verder zoeken.

 

23 januari 2013 - Door nog onbekende oorzaak is er op dit moment een storing in een deel van onze verbindingen met het internet.

 

23 januari 2013 - Vannacht tussen 02:01 en 02:14 uur waren, door werkzaamheden bij de leverancier, onze AMS-IX en twee transit verbindingen down. Deze twee transit verbindingen bleken door vele infrastructurele wijzigingen bij de leverancier per ongeluk over dezelfde glasvezel verbonden. Inmiddels is daarover contact geweest met de leverancier en lopen beiden nu weer via afzonderlijke glasvezels, waardoor in het vervolg ten minste een van de twee transits op moet blijven. Daarnaast wordt onderzocht of de verbindingen naar een zogenaamde MPLS virtuele verbinding kunnen worden omgezet, waardoor ook voor bijvoorbeeld de AMS-IX verbinding redundancy ontstaat.

 

22 januari 2013 - Op maandag 28 januari a.s. worden er tussen 9 en 17 uur door de leverancier werkzaamheden verricht aan de UPS installatie. Er wordt geen uitval verwacht.

 

9 januari 2013 - Vandaag is, in samenwerking met een klant, de laatste DSL verbinding opgeleverd voor een camera beveiligings project. Op een groot bedrijventerrein zijn vele tientallen camera systemen geplaatst, die vanuit een centrale meldkamer via deze verbindingen 24 uur per dag bekeken kunnen worden.

 

28 december 2012 - In de nacht van dinsdag 8 op woensdag 9 januari 2013 worden er tussen 05:00 en 07:00 uur capaciteit vergrotende werkzaamheden verricht aan de koppelingen naar het xDSL netwerk van KPN. Naar verwachting zal er geen onderbreking van de verbindingen plaatsvinden, maar in sommige gevallen kan het nodig zijn het modem 's morgens even uit en weer aan te zetten.

 

20 december 2012 - Mocht u op maandag 24 en 31 december tijdens kantooruren toegang willen tot de colocatie, meldt dit dan van tevoren even telefonisch. We zijn mogelijk niet de gehele dag aanwezig.

 

14 december 2012 - Vandaag wordt een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van het falen van de UPS tijdens de black-building test afgelopen zondag. Er wordt geen impact van verwacht.

 

9 december 2012 - De test ging om een of andere reden voor een aantal racks in de colocatie niet juist. De oorzaak daarvan wordt nu onderzocht. Excuses voor het eventuele ongemak.

 

26 november 2012 - In de nacht van vrijdag 30 november op zaterdag 1 december a.s. worden er tussen 00:00 en 06:00 uur werkzaamheden verricht door de Rotterdam Internet Exchange, waardoor verkeer over die verbinding enkele keren onderbroken kan worden. We verwachten nauwelijks impact.

 

7 november 2012 - Door nog onbekende oorzaak was er zojuist gedurende een enkele minuut geen VoIP telefonie mogelijk.

 

1 november 2012 - In de nacht van dinsdag 6 op woensdag 7 november a.s. worden door een van onze transit leveranciers werkzaamheden uitgevoerd aan hun routers. Hierdoor zal deze verbinding naar het Internet rond 02:00 uur gedurende 10 minuten niet beschikbaar zijn. Omdat we meerdere transit verbindingen gebruiken zal de impact hiervan naar verwachting nihil zijn.

 

20 oktober 2012 - Inmiddels zijn alle diensten weer beschikbaar.

 

20 oktober 2012 - Door een storing in een van onze disksystemen zijn veel diensten sinds ongeveer 00:05 uur onbereikbaar. Inmiddels beginnen de eerste diensten weer online te komen. Onze excuses voor het ongemak.

 

16 oktober 2012 - In de nacht van dinsdag 23 op woensdag 24 oktober a.s. worden door een van onze transit leveranciers werkzaamheden uitgevoerd aan hun routers. Hierdoor zal deze verbinding naar het Internet gedurende twee keer 10 minuten niet beschikbaar zijn. Omdat we meerdere transit verbindingen gebruiken zal de impact hiervan naar verwachting nihil zijn.

 

1 oktober 2012 - We hebben enkele meldingen gehad over moeizame bereikbaarheid van de VoIP telefoonnummers. Soms krijgt de beller de melding dat het gekozen nummer niet in gebruik is. Het probleem ligt buiten ons netwerk en is in onderzoek.

 

5 september 2012 - Later deze maand krijgen onze transit verbindingen naar het Internet een tien maal grotere capaciteit. Hiermee kunnen we de verwachte groei van de hoeveelheid verkeer opvangen.

 

5 september 2012 - Gezien de vaagheid van de melding die we kregen over het onderhoud op 18 september a.s. hebben we navraag gedaan. Het lijkt er op dat we geen hinder van deze werkzaamheden hebben. Er zal alleen een van de -dubbel uitgevoerde- transit verbindingen wegvallen.

 

4 september 2012 - De voor donderdag 6 september a.s. aangekondigde werkzaamheden zijn door de leverancier verplaatst naar dinsdag 18 september a.s. Dus: Op dinsdag 18 september a.s. zullen er, door een van onze leveranciers, werkzaamheden aan onze verbinding naar het Internet worden uitgevoerd. Daardoor zal de beschikbare bandbreedte vanaf ongeveer 06:00 uur aanzienlijk minder zijn, waardoor diensten mogelijk moeizaam of niet bereikbaar kunnen zijn. Hoe lang de werkzaamheden precies duren kan de leverancier niet aangeven. In het slechtste geval de hele ochtend, maar de verwachting is dat het veel korter zal zijn.

 

3 september 2012 - In de nacht van maandag 10 op dinsdag 11 september a.s. worden er werkzaamheden uitgevoerd aan onze verbinding met de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX). Hierdoor zal de verbinding met dit knooppunt tussen 02:00 en 03:00 uur enige tijd niet beschikbaar zijn. Dit kan voor enige vertraging van voornamelijk binnenlands verkeer zorgen.

 

31 augustus 2012 - Op donderdag 6 september a.s. zullen er, door een van onze leveranciers, werkzaamheden aan onze verbinding naar het Internet worden uitgevoerd. Daardoor zal de beschikbare bandbreedte vanaf ongeveer 06:00 uur aanzienlijk minder zijn, waardoor diensten mogelijk moeizaam of niet bereikbaar kunnen zijn. Hoe lang de werkzaamheden precies duren kan de leverancier niet aangeven. In het slechtste geval de hele ochtend, maar de verwachting is dat het veel korter zal zijn.

 

29 augustus 2012 - Om de groei van de geproduceerde warmte door apparatuur in ons datacenter op te vangen is vandaag de opdracht gegeven om onze koelinstallatie te vervangen. Daarmee neemt de koelcapaciteit met een factor vier toe. De koeling zal opnieuw bestaan uit een combinatie van een koelmachine en vrije koeling, waardoor naarmate de buitenlucht temperatuur lager is minder energie nodig is voor de koeling.

 

22 augustus 2012 - Vandaag wordt de jaarlijkse controle van de koeling uitgevoerd, waardoor de temperatuur in de colocatie iets hoger zou kunnen zijn dan de normale waarden.

 

13 augustus 2012 - En opnieuw hebben we de beschikbare bandbreedte naar de belangrijkste nederlandse Internet knooppunten groter gemaakt. Onze verbinding naar de NL-IX heeft vanaf nu 2,5x keer meer capaciteit en de bandbreedte naar de AMS-IX is verdubbeld.

 

28 juni 2012 - Vanmiddag is de software van de nieuwe mailservers van een update voorzien. Hierdoor is het weer mogelijk om submappen aan te maken bij gebruik van IMAP.

 

20 juni 2012 - Vandaag hebben we een koppeling met de deelnemers van EU-Open actief gemaakt. Daardoor kunnen we nu rechtstreeks dataverkeer uitwisselen met leden van diverse regionale internet knooppunten, te weten: FR-IX (Friesland Intenet Exchange), GN-IX (Groningen Internet Exchange), NDIX (Nederland-Duitse Internet Exchange), ZOD-IX (Drentse Internet Exchange), R-IX (Rotterdam Internet Exchange) en EFX (Eindhoven Fiber Exchange).

 

24 januari 2012 - Om de snelle groei van het dataverkeer te kunnen bijhouden wordt onze verbinding met het Internet binnenkort vertienvoudigd in snelheid. Daardoor komt 10 gbps aan bandbreedte beschikbaar.

Hierdoor blijven servers in ons datacenter, bij ons gehoste websites en via DSL of glasvezel aangesloten klanten ook in de toekomst optimaal bereikbaar.

 

28 december 2011 - In deze periode kijk je waarschijnlijk terug op wat je in 2011 gepresteerd hebt. Wat ging er goed en fout, wat kan beter? Onbewust formuleer je je wens voor 2012: een andere baan, meer sporten, je ondernemersdroom verwezenlijken, eindelijk die reis maken.

Bij Deloitte bieden we je de kans die wens met heel Nederland te delen: doe mee met #DeloitteWish en wij projecteren jouw wens tijdens oud en nieuw op het hoogste gebouw van Nederland, de Maastoren in Rotterdam.

Maar #DeloitteWish is meer dan een ludieke actie. Voor elke wens die we ontvangen doneren we € 0,50 aan de stichting Make-A-Wish Nederland. Dus of jij jouw wens in 2012 nu weet te realiseren of niet, je laat in ieder geval die van anderen uitkomen.

#DeloitteWish is mede mogelijk gemaakt door InterBox Internet.

Lees meer op www.deloittewish.nl

 

12 oktober 2011 - Zoals u misschien al in de media heeft vernomen zijn de IP adressen op. Dat wil zeggen dat alle beschikbare IP adressen zijn toegewezen aan afnemers op de wereld. Om dat probleem op te lossen is jaren geleden een nieuw TCP/IP protocol bedacht, waarin het aantal IP adressen ontelbaar groot is geworden. Het oude systeem noemen we IP versie 4 (ofwel IPv4), het nieuwe IP versie 6 (ofwel IPv6). Wij kunnen beschikken over ruim 12.000 IPv4 adressen en sinds enige tijd over iets meer dan 79 quadriljard (dat is 79 met daarachter 27 nullen) IPv6 adressen.

En sinds vandaag zijn vrijwel alle websites die door InterBox Internet op het shared webhosting platform draaien ook via IPv6 te bereiken. Als eigenaar van de site hoeft u daar verder niets voor te doen. Natuurlijk moeten eventuele PHP scripts die achter de site schuil gaan en op een of andere manier met het IP adres van de bezoeker werken er wel rekening mee houden dat de bezoeker ook via IPv6 kan komen.

 

12 oktober 2011 - Aanbieder van achtergrondmuziek, muzieksystemen, instore marketing en audioapparatuur Xenox Music & Media is al lange tijd klant bij InterBox Internet. Begonnen het met een enkele server maar inmiddels uitgegroeid tot meerdere racks in ons datacenter gevuld met systemen die vele klanten voorzien van streaming audio.

 

1 maart 2011 - Vanaf 1 maart 2011 zijn de gesprekstarieven van onze telefonie dienst aangepast.

In de tarieven zelf springt vooral de verlaging van de tarieven voor het bellen naar mobiele nummers binnen Nederland in het oog. Allereerst wordt er geen onderscheid meet gemaakt tussen de verschillende aanbieders. Het starttarief is altijd 4,2 eurocent en het gesprekstarief 9,5 eurocent per minuut. Voor gesprekken naar KPN en Vodafone betekent dat een verlaging van 2 eurocent per minuut. Voor T-Mobile, Tele2 en Telfort 3 eurocent. En voor de overige aanbieders zelfs bijna 6 eurocent.

De belangrijkste wijziging is het wegvallen van het weekend tarief voor gesprekken naar vaste nummers binnen Nederland. Er gelden nu nog twee tarieven. Het piek tarief op werkdagen van 8-19 uur en het dal tarief op andere tijden. Helaas is daardoor bellen naar vaste KPN nummers in het weekend 0,4 eurocent/minuut duurder geworden.

Verder zijn veel tarieven voor gesprekken naar het buitenland gewijzigd. Een deel is iets verhoogd terwijl andere verlaagd zijn.

 

6 juli 2010 - Steeds meer bedrijven op het Capelle Trade Center kiezen voor een draadloze verbinding met het Internet. In de afgelopen weken werden ondermeer van der Gaag en Triple F Logistics toegevoegd. Verder is er voor Security Group Nederland een draadloze koppeling tussen twee vestigingen gerealiseerd.

 

1 juli 2010 - Vanaf vandaag verzorgt InterBox Internet de hosting van de Lokale Omroep Capelle. Naast de website worden ook de live streams via een virtuele server uitgezonden. De site van Radio Capelle is te vinden op www.radiocapelle.nl.

 

20 mei 2010 - Van WebForceOne van onze klanten met gecoloceerde servers van het eerste uur, hebben de opdracht ontvangen om een op Xen gebaseerd virtualisatie platform in te richten. Dit platform zal worden geplaatst in ons eigen datacenter in Capelle aan den IJssel en is bedoeld om het door WebForceOne ontwikkelde Real Estate Properties software platform te hosten.

 

18 mei 2010 - Op dinsdag 18 mei a.s. wordt het IP adres van de mailserver die zorg draagt voor het afleveren van berichten via het SMTP protocol gewijzigd. Als u gebruikt maakt van een eigen mailserver moet u dus vanaf nu ook IP adres 217.119.11.35 toegang geven tot uw firewall en mailserver. Het is aan te raden om ook 217.119.0.10 nog enige tijd op te nemen, zodat mail die daar nog in de wachtrij staat ook gewoon afgeleverd kan worden.

 

16 mei 2010 - In de nacht van zaterdag 15 op zondag 16 mei zullen we een groot aantal servers verhuizen van Amsterdam naar ons eigen datacenter in Capelle aan den IJssel. Hierdoor zullen een aantal diensten enige tijd niet bereikbaar zijn.

 

18 maart 2010 - In de nacht van donderdag 18 maart zal tussen 00:30 en 01:00 uur de core switch in Capelle aan den IJssel opnieuw worden gestart om extra verbindingen toe te kunnen voegen. Naar verwachting zal de herstart maximaal 2 minuten duren, waardoor gedurende die tijd de verbinding met het Internet verbroken zal zijn.

 

9 maart 2010 - In de nacht van dinsdag 9 maart worden door de leverancier van onze glasvezel verbinding tussen Amsterdam en Capelle aan den IJssel (urgente) werkzaamheden uitgevoerd. Hierdoor zal de verbinding naar systemen in Capelle tussen 02:00 en 04:00 uur enige tijd verbroken zijn.

 

25 januari 2010 - Van Maximum hebben we vandaag de opdracht ontvangen tot het leveren van een storage area network (SAN) met Xen platform voor het hosten van door hen ontwikkelde websites. Het SAN wordt geheel dubbel uitgevoerd en op gescheiden locaties ondergebracht, waardoor de beschikbaarheid van data gegarandeerd is.

Maximum ontwikkelt voornamelijk employer branding websites, aangevuld met print en direct marketing voor ondermeer Delloite, GGZ Nederland, het Kadaster, de Koninklijke Landmacht, Menzis, de RET en Technische Unie.

 

20 januari 2010 - Op woensdag 20 januari 2010 tussen 02:00 en 06:00 uur worden werkzaamheden uitgevoerd aan onze analoge en ISDN inbellijnen. Hierdoor is het gedurende die tijd niet mogelijk om inbelverbindingen op te zetten.

 

8 januari 2010 - Cineac TV, makers van dagelijkse televisie programma's op Rotterdam TV gaan haar websites onderbrengen bij InterBox Internet. Hierdoor komt ruim 250 gigabyte aan filmmateriaal beschikbaar via een virtuele server. Met vele terabytes aan dataverkeer per maand wordt daardoor één van grootste Rotterdamse websites bij ons ondergebracht.

Cineac TV wordt gemaakt door amateurs, begeleid door enkele professionele televisiemakers. Met Cineac TV wil men laten zien dat lokale televisie leuk is om te maken en om naar te kijken. Het uitgangspunt is dat iedereen die gemotiveerd is kunnen leren televisie te maken.

Cineac TV zal naar verwachting eind januari bij ons zijn gehost. Zie www.cineac.tv.

 

6 december 2009 - Van Profias, één van onze klanten met gecoloceerde servers van het eerste uur, hebben de opdracht ontvangen om een op Xen gebaseerd virtualisatie platform in te richten. Dit platform zal worden geplaatst in ons eigen datacenter in Capelle aan den IJssel en is bedoeld om de groei van klanten van Profhost ook in de toekomst op te kunnen vangen.

 

 
Colocatie  
Virtuele server  
Webhosting  
Telefonie  
Online backup  
Verbinding  
CTC  
Email  
 
Webmail  
Actueel  
Klant login  
Contact  
 
Home  
Sitemap  
 
© InterBox Internet
telefoon 010-4422664
email box@box.nl